har satt upp rött tegel-liknande kakel i köket som jag hade tänkt måla. Tanken var att måla det vitt eller sandfärgat. Nu blev jag tveksam om jag ska behålla det rött eller inte... vad tycker ni?
Jag hade målat eller laserade för att bryta den hård kontrast. Det känns oproportionellt med den liten vask. Som det är nu hade passade bättre med ett lantligt kök. Lycka till!
Jag hade tegel i mitt gamla hus, med vita skåpluckor, men jag hade mörka ekbänkar. Älskade det, ljuset sögs upp så bra och blev inte bländande som jag tycker det blir med vitt kakel. Tycker nog att du skall måla vitt, det bryter för mycket:)) enligt min smak.
Kan du inte lägga upp ett foto med det vitmålade teglet?
Så som det var var häftigt men jag tror säkert att det blev skit snyggt vitmålat också.
Jag tror det beror på vad för stil du ville uppnå :)
LussieB, 2013-08-11
Jag hade målat det vitt. Känns dock inte så optimalt med tegel bakom en spis.
lovalie, 2013-08-11
behålla ^^ däremot kanske fundera på om dt går att behandla på annat sätt för att öka tvättbarheten?
Tessann_, 2013-08-11
Tycker du ska behålla det som det är. Unikt och naturnära är snyggast
Angielica, 2013-08-11
Jag tycker att det är fint, men det ser inte riktigt klart ut. Matchar inte riktigt skåpen. Jag hade målat vitt!
annamarianilzzon, 2013-08-12
Behåll helt klart! Sedan får du matcha detaljerna till kaklet så kommer det bli dösnyggt !
AniaraDesign, 2013-08-13
Jag hade målat eller laserade för att bryta den hård kontrast. Det känns oproportionellt med den liten vask. Som det är nu hade passade bättre med ett lantligt kök. Lycka till!
AniaraDesign, 2013-08-13
Visa bilder när det är färdig.
Nylantis, 2013-08-13
Jag hade tegel i mitt gamla hus, med vita skåpluckor, men jag hade mörka ekbänkar. Älskade det, ljuset sögs upp så bra och blev inte bländande som jag tycker det blir med vitt kakel. Tycker nog att du skall måla vitt, det bryter för mycket:)) enligt min smak.
Dirip, 2013-08-15
Kan du inte lägga upp ett foto med det vitmålade teglet?
Så som det var var häftigt men jag tror säkert att det blev skit snyggt vitmålat också.
Jag tror det beror på vad för stil du ville uppnå :)
Madame-Edith, 2013-08-19
Behåll teglet och lacka luckorna svarta! Det skulle bli jättesnyggt/ Madame Edith