Behöver en enhetlig stil till mitt kök. Bor i hyresrätt och har låg budget. Har en fondvägg som jag ska tapetsera om och köksstolar som jag ska måla om i någon passande färg. Jag behöver främst hjälp med vilken färg jag ska ha på stolar och matta (under bordet) men övriga tips tas också gärna emot. Behöver hitta någon skänk eller skåp som passar också... kanske på loppis. Kanske vitt? Vill inte att helheten i rummet ska bli alltför färglös dock. Tips? :)
krazycat, 2013-09-02
Vi hade oxå ett sånt tråkigt golv i köket, men vi la en plastmatta som vi gillade rakt på den gamla. Finns billigt på t.ex. Bauhaus och liknande, eller om du kan hitta begagnat. Lätt att ta bort när man flyttar!
Jag hade nog målat stolarna i samma turkosa färg som prickarna i tapeten. Bordet hade jag målat vitt eller svagt mintgrönt, fast det är ju fint som det är med.
Om du ska ha resterande väggar vita passar det ju jättebra med växtbilderna du visade. Kolla Tradera eller gamla bokhandlare efter fina affisher, eller kanske nån gammal flora man kan riva ur sidor ur och rama in. Eller bara hänga upp med en pappersklämma och ett grövre snöre.