När vi flyttade in till radhuset så fick inte våran soffa och tvbänk plats i vardagsrummet eftersom det inte är så stort. Tvrummet blev utmärkt nere i gillestugan där soffan fick plats.
Nu står det still i huvudet på hur vi ska ha det i vardagsrummet. Som ni ser så hänger det två svartvita tavlor vid matsalsgruppen. De sitter bara där provisoriskt så att det inte ska se tomt ut. Den stora tavlan ska vara kvar.
Just nu tycker jag att det känns väldigt tomt. Vi vet inte heller om vi ska ha fåtöljer eller soffa. Troligen ska vi inte ha en tv där inne.
Jag skulle bli glad för alla idéer. Jag har sett att ni är så duktiga här inne.
Tack på förhand!
FrkHansson, 2013-09-13
Skulle ha ställt vitrinskåpet till vänster om valvet (där lilla tavlan hänger nu) och hängt en stor, rektangulär spegel på tvären vid matbordet (där stora svartvita tavlan hänger nu). Kanske de två svartvita tavlorna kan hänga på väggen där vitrinskåpet står? Så småningom kan du ju ställa ett sidebord under med en fin bordslampa som kan lysa upp dem lite. Sedan föreslår jag att ni köper "djupare" väggfästen till gardinstången så den kommer lite längre ut från väggen. Till sist mattor, en under matbordet och en under eventuella soffgruppen. Tada!
Novalie88, 2013-09-13
Tack! Ja vi hade funderingar på att ställa vitrinskåpet där men min sambo tror att det blir ont om plats om man ska fälla ut bordet. En rektangulär spegel kanske vore nåt ja. Kunde bli snyggt. Tack för dina tips!
LauraLaura, 2013-09-15
Eftersom att det är en matsal kanske man skulle kunna göra den tomma ytan till en liten fikahörna? Två lite nättare fåtöljer, ett mindre runt bord och lite större golvlampa som lyser upp. För att mysa upp det lite så kan man ju alltid lägga till en mysig matta. Väggarna håller jag med om att man borde smycka med en större spegel. Jag gillar iden om en rektangulär som man sätter upp på tvären, det både får rummet att se större ut, och fint är det också om man hittar en spegel med en kanske lite tjockare ram för ytterligare effekt. Jag har själv en sådan spegel i mitt rum och gillar den verkligen starkt;)