Behöver hjälp med detaljer ovanför detta sideboard. Köpt denna tavla och tänkte ha den som den står nu, EJ på mitten. MEN vad ska jag ha vid sidan om? Små tavlor, hyllor, små speglar, jätteklocka eller inget alls? En säljare på Mio där tavlan köpts så tyckte hon att det inte behöver vara nåt, men jag tycker det ser lite tomt ut isåfall. Har allt i vitt, svart och grått. Vet inte riktigt vilken inredningsstil jag har:). Men tacksam för hjälp!!
FrkHansson, 2013-10-13
Just nu ser det ut som att du har två olika stilar samtidigt och det KAN ju vara en utmaning att få dem att fungera ihop. Det är en tydligt modern stil på matgrupp, soffgrupp, sideboard m m och samtidigt ska du nu få in en annan look - lite shabby industristil. Ser att gardinerna vid matbordet är i shabby chic-romantisk stil också, precis som tavlorna du köpt. Vore jag du skulle jag hålla mig till det moderna (som ni redan har de flesta stora möbler i) och peta in det romantiska i köket, hallen eller sovrummet t ex istället. Och skaffa en lite "tyngre" gardin till matplatsen som lirar med den vid soffan. Jag skulle behålla tapeten vid tv:n, men addera en färgklick i kuddar/plädar o s v. Vad gäller sideboardet: OM du ändå behåller den tavlan så blir det nog fint med en ganska maffig bordslampa på den sidan som ser tom ut. PS. Himla snyggt soffbord :)
MamsellZ, 2013-10-14
Låt tavlan på bild 4 stå där den står men lägg några fina, ganska stora stenar på golvet och ta bort blomman.
Tvbänk likadan som sidebordet kan bli fint tror jag, iaf i samma stil. På sidebordet behövs något stort, tex en maffig lampa med stor skärm och så de små hästarna framför. Och jag antar att du inte ska ha vasen eller vad det är mitt framför tavlan?
Carolyne, 2013-10-14
Hej!
Jag håller med FrkHansson!
Det beror såklart på hur man själv vill ha det. Vissa tycker om att helt blanda stilar och en del tycker om när det är enhetligt. Jag tycker om att hemmet är enhetligt, ljust och modernt!
Just nu har vi kvar romantiska hissgardiner i vårt vardagsrum bara för att ta igen den gammelrosa färgen på kuddarna i vår soffa men snart blir det ett besök på IKEA och då åker den romantiska stilen och ersätts av vita, enkla halvgenomskinliga rullgardiner i vardagsrummet för att få det ännu mer modernt.
Jag tycker att du ska ha en stor bordslampa på den tomma sidan på sidobordet. OM du vill fortsätta i den moderna stilen (som jag tycker då du har möbler i den stilen) vet jag en lampa som finns på MIO möbler. Själv bor jag i Umeå och såg den senast idag den 14/10-13 i deras outlet sortiment. Jag kommer tyvärr inte ihåg namnet men den är svart hög och stor. Lampfoten är i stål och lampskärmen är lite genomskinlig. Lampan har kostat 1800 men går nu på 450 kronor, om jag inte minns fel. Den lampan skulle bli super snygg hos dig! All lycka till till dig! :)
Caroline.
fini, 2013-10-16
Skulle ställa ihop vaserna på skänken så att de står som ett par och ha på sidan utav tavlan, sen skulle jag nog ha ett större fat framför tavlan med frukt eller stenar eller varför inte några blockljus.