Har alltid drömt om ett indiskt sovrum och nu blir det ett bra tillfälle nu när vi ska flytta. Ska köpa ny säng och måla väggarna eller tapetsera, för dom är vita nu. Har ett skrivbord i mörkbrunt som ska vara i rummet annars är det "tomt".
Nån som vet nån passande mörk säng eller passande färger eller tapeter? Tycker inte jag kan hitta mycket om detta på internet då det verkar vara vita lantstilen som gäller överallt. Jag behöver inspiration! Jag vill dock inte ha för kitchigt om ni förstår utan mysigt och inbott men ändå snyggt.
Petran, 2008-12-07
roomservice gjorde ett fint indiskt inspirerat sovrum i radhuslängan. Kolla in deras hemsida så kan du se bilder! Men brun, rött, lila, guld färger funkar alltid till en indiskt stil tycker jag!
Troja, 2008-12-07
Tack! Har redan hittat det om det är det som har rubriken "porrigt sovrum"? Fattar inte varför det är porrigt men, men ;=)
majamped, 2008-12-07
Rigtig god ide til sovrummet :)
Jeg ved ikke om i har Indiska butikker i Sverige, men de har helt sikkert noget i den stil. De har især en masse fede puder og skamler. (indiska.com).
Som sengetæppe vil jeg foreslå det her: http://www.oestensperle.dk/images/DSC03404.JPG. Det vil være flot hvis alt andet i rummet bliver holdt enkelt.
Jeg synes rødt, lilla, sort og orange er fine farver til den orientalske stemning.
Held og lykke med det :)
Velouria, 2008-12-07
An Indian Summer har många inspirerande bilder. :)