Vi är i startgroparna att renovera vårt kök. Vi bor i ett hus med anor frånr 1920. Det är 3 m takhöjd, 30 cm höga "golvlister", fiskbensparkett i alla rum ... etc. Huset är byggt med tegel och fasaden är vit i grov puts. Köket har en golvyta på 30 kvm.
Vi har tänkt oss en rustik känsla. Mycket färg och gärna influenser från Mellanöstern. Lite bohemiskt. Jag ser ett vitt kök som en obduktionssal! Skulle vilja låta en vägg vara i tegel. Har sett ett klinkergolv hos Konradssons som heter Saint Barth och de kan läggas som fiskbensparkett men kanske blir tokigt att låta vår riktiga fiskbensparkett övergå till fusk?? Vi ska låta Ballingslöv göra köket. Vi hade tänkt oss svarta luckor (med vit granitskiva) eller senapsgula (med svart granitskiva till - läckert). Ballingslöv kan tyvärr inte erbjuda gula luckor. Funderar nu på mörkbeige lucka, rostfri diskbänk, svart granitskiva på köksö, mörkt golv, koppar/bronskranar, en vägg ska vara indiskt turkos ...
Men känner mig inte riktigt färdig eller nöjd! Har du tips på hur ett rustikt, mellanösterninspirerat kök med färg och lätt bohemisk känsla skulle kunna se ut??
Jag ska ta beslut om ovanstående hos Ballingslöv på fredag!! Är otroligt tacksam för hjälp, tips och råd här!
bea.n, 2013-11-12
Titta på Pinterest: http://www.pinterest.com/search/pins/?q=boho%20kitchen
Mvh