Jag har en lägenhet på 2 rok. Jag har renoverat alla rum utan hallen. Överlag går rummen i färgerna vitt, ljusgrått och blått, ganska stram inredning, stilren, inte så mycket prydnadsaker m.m. utan rätt minimalistisk.
Nu funderar jag på köket- om jag ska släppa loss där och köra mer gammaldags stil. Jag har en del gamla saker som står i förrådet som kryddhyllor, korsstygnstavlor, en gammal klocka m.m. Tanken jag har haft är en fondvägg i turkos med vita köksmöbler och köksluckor (ev. turkosa köksluckor på nederdelen och vita upptill) eller bara att måla trälisten som går genom kaklet i samma nyans som den turkosa väggen.. Jag vet inte om det går ihop.. gammalt med turkost.. fick idéen med gammaldags eftersom sonen vann en korstygnstavla med ordspråk på, jag har en annan också som min farmor har sytt.. tänkte att det var synd att ha allt nerpackat.. Någon som kan hjälpa mig och var bollplank, är jag helt ute och cyklar och ska köra stilrent i hela lägenheten.. eller ska jag "busa" till det i köket?
Becka, 2013-12-07
Jag tycker absolut du ska våga sticka ut och vara lite annorlunda. Shabby chic är en modern inredningsstil i gammaldags anda. Här har du en länk till en webbutik som kan ge dig inspiration: www.uniquethings.se