Har en lång, tom och kritvit vägg i vardagsrummet.. Vad kan man fylla den med? Vill inte ha massor med saker så det blir plottrigt, men vill inte heller att det ska eka tomt. Det känns svårt att "dekorera" den just för att den är så stor..
Har beställt en ljusgrå väggtext som är ungefär 1 meter lång och 15 cm hög.
Vad mer kan man ha där?
Det är ungefär en meter till av väggen på vänster sida som man ej ser på bilden.
Suburbia, 2014-01-05
Jag hade nog skippat väggtexten och haft en jättestor och färgstark tavla ovanför TV:n, eller två som matchar varandra.
Katrin65, 2014-01-05
Kanske en lång vit hylla ( typ lika lång som tv-bänken eller kortare) som bara har ett djup på max 20cm. Skulle sätta den centrerat ovanför tv. Där kan man ha lycktor eller en vas och bokstäver typ.också sätter du väggorden till höger om den :) :) lycka till. Du hade en snygg tv- bänk. :)
Nephele, 2014-01-11
Kanske växter? Antingen nåt lite större ståendes på vardera sida om tv-bänken, eller ev. i väggampel. Kanske småtavlor i grupp? (familjebilder?). Vägglampor.
TantCharm, 2014-01-12
Inget plottrigt tycker jag. Tapetsera om väggen med en mörkare tapet så att TV syns mindre (handel på hjärtat - Tv är inte så snyggt…) en fototapet tex "Painted concrete wall", "Dusty Patina" eller ngn annan från Mr Perswall som passar hos dig. Lycka till!
JessicaPessica, 2014-01-13
Tapetsera eller måla en ruta, lika bred som bänken är och upp mot taket. Välj en mörk färg eller en mörk tapet med inte för iögonfallande mönster som i så fall skulle störa när man tittar på tv. Den ljusgrå väggtexten du beställt skulle jag placera utanför denna ruta, till höger därom tex. Till vänster om bänken en stor växt på golvet, nån palm sort utan stam.
Tapetförslag från Midbec 'African Queen' 423150 el 442542. Skit coola!
Så skulle jag gjort :)
safina, 2014-01-19
Tack så mycket för alla svar :) Har satt upp en väggtext i ljusgrått ovanför tv:n som är lika bred som tv:n. Till vänster om tv:n kom en tavla med färger i pastelliga färger upp och till höger så sitter det en ljuslampett.. blev nöjd med resultatet men känns fortfarande lite tomt.. Att tapetsera/måla en ruta var en himla smart idé! :) Skall fundera vidare :)