Hej!
Om en vecka ska vi flytta in i vårt nya hus och hela vår stil kommer vara lantlig. Men jag har jätte svårt med min sons rum! Han är snart 5 år, älskar fotboll så han ska få en fondvägg med en tapet där det är fotbollsspelare som spelar fotboll på. Jag röstade för boråstapeters lilleby kids men han skulle promt ha intrade just kids och det är ju trots allt hans rum...
Men till saken, han älskar grönt så jag skulle vilja ha textilier och lampor i lindblomsgrönt är jag helt ute o cyklar då eller kan det bli fint? Ska man ha någon annan nyans? Var kan jag hitta överkast i den färgen? Har bara hittat green gates och blommor går inte hem... har tittat på en veckas rutig lampskärn från nyblom kollen men vet inte hur färgen ser ut i verkligheten, någon som vet?
Kan ni komma med mer tips hur jag kan få in lite mer fotbollstema på ett lantligt sätt? Tänkte leta efter gamla fotbollsskor på loppis o någon gammal fotboll o ha på en hylla men sen tog min inspiration slut.
Kom gärns med tips hur jag får in mer grönt också. Skicka gärna länkar :)
A-Ks, 2014-01-17
hej !
tycker det låter fint med lindblomsgrönt, kan du ha ett vitt överkast med kuddar i grönt och någon kudde med fotbollstema ?, finns roliga tyger på tradera. kanske en fotbollslampa , hylla med loppis saker låter fint, vimplar i grönt el fotbolls tema, ja inte lätt men det vita o gröna låter fräscht,
LYCKA TILL !
bengan69, 2014-01-21
Mitt tips: less is more! Kör med antik vitt som bas i hela rummet, ex. mdf panel från panelskivan. Enkelt att montera och måla. Kör sedan med noga utvalda fotbolls prylar som lite indirekt ger en känsla av att pojken gillar fotboll...