Jag är väldigt sugen på att göra om vår lilla matplats eftersom vi kommer bli tre i familjen i sommar. Självklart ska det vara i retrostil. Tyvärr har vi väldigt liten matplats i köket men någon lösning ska det väl ändå finnas...? Det lilla barbordet med två pallarna ska bort. Dom är snygga men jag vill kunna sitta i köket på en vanlig stol och äta, sitta vid köksbordet och mata bebisen eller bara ta en fika med någon vän. Jag och sambon har suttit och ätit vid detta bord kanske fem gånger på ett år, så i vanliga fall sitter vi i soffan framför teven eller vid vårt barbord med fyra platser som också finns i vardagsrummet. Gällande matplatsen vill vi att det ska vara hemtrevligt i retrostil. Självklart är jag villig att pyssla, slipa, måla och dona. Kan absolut tänka mig begagnat och köpa på loppis, för att få rätta retrokänslan - men IKEA funkar lika bra, så länge jag kan göra det till retrostil som passar oss.
Eftersom det är liten matplats och vi är bara två vuxna i hushållet så räcker det med plats för 2-3 personer.
Min första idé är att skaffa kökssoffa och ha längs långa väggen (206 cm) och ett litet matbord för typ 2-3 personer och sen en eller två stolar. Vill ha vit träsoffa med förvaring. Tyget ska vara grönt och sen ha pinuppa-kuddar i soffan.
Min andra idé är ett litet bord med två till tre-fyra stolar
Just ja, min sambo vill inte ha runt bord :)
Om Ni har några idéer och tips, hör av Er - det skulle uppskattas väldigt mycket!
Mvh Madde www.nattstad.se/madrockabilly