Jag ska flytta ihop med en kompis och vi ska dela en etta på 23 kvm. Och jag får inreda precis hur jag vill då han inte har sinne eller smak för det. Jag har en idee men lite fler tips och ideer vore kul att få. :)
Tack på förhand. Ursäkta dem usla bilderna. Men man kan tydligen inte lägga upp film och det är det ända jag har på lägenheten men hoppas ni förstår uppbygget av den. Vi behöver som sagt en hel del möbler. :P
isabellaeriksson, 2014-04-03
Här är bild på lägenheten i helhet.
Lindadjo, 2014-04-04
Vad är det ni vill ha plats med i vardagsrummet? Ska det vara matdel? VIll ni ha skiljda sovdelar?
isabellaeriksson, 2014-04-04
Är öppen för alla tips och förslag. Men sovrum och vardagsrum är i alla fall minimum kravet. Om man får plats med en matplats är det bara ett plus. Som sagt lägenheten är väldigt liten så skilda sovdelar kan bli svårt så vi funderade på våningsäng och sätta skynke så man kan dra igen. För att få utrymme till andra viktiga saker. Rummet är i storlek som bilden ovan.
AdiMaria, 2014-04-10
Jag skulle strunta i idén med våningssäng och istället köra på två loftsängar. Dessa går att ha inredning under och på så sätt kan ni få skilda sovdelar med även både soffdel och matplats. Ska skissa upp ett förslag och återkommer.
AdiMaria, 2014-04-10
Är det 3 metersväggen eller 5 metersväggen som är mot hallen till?
AdiMaria, 2014-04-10
Typ såhär... En loftsäng över en divansoffa den andra bredvid matbordet. Sätter ni sedan upp draperier runt överdelen av sängarna blir det lite mer privat. Går att ha loftsängar som är 90 breda (vilket jag målat) men även ända upp till 140 breda, men då får ni nog ha matbordet under den andra sängen...
AdiMaria, 2014-04-10
Ni kan ju även göra så att ni har en sovdel med draperier mellan sängarna och en del för soffa och matbord. Fast då får ni nog ha tv:n på som en reglerbar arm i antingen taket eller väggen mellan köksdörr och hallöppning. I båda så kan ni ju ha kvar soffan som står i rummet. Det sista förslaget kan ni också ha loftsängar om ni vill ha plats med skrivbord under.
AdiMaria, 2014-04-10
Tänker i detta stuk...
isabellaeriksson, 2014-04-12
Tack för tipset ser att jag råkat blanda ihop väggarna på min bild.... Well det är ju ett bra förslag för plats men är rädd att det ska se tokigt ut om man har sängar i två delar av rummet. Och vi har inte tänkt oss en dubbelsäng. Men det var ett himla bra förslag jag inte tänkt på annars så tack :)