Har du kikat på Pappelinas och/eller Brita of Swedens mattor? De har många jag tror skulle kunna funka, både i neutral färgskala och mer färgglada. Vad mer för färger har du i hallen?
Jag hade valt en svart/vitrandig (eller grå/vit) matta men med mer vitt än svart mot det mörka golvet, eller något som ger en färgklick. Alternativet med flera små runda mattor fungerar också.
sparris, 2014-04-18
Har du kikat på Pappelinas och/eller Brita of Swedens mattor? De har många jag tror skulle kunna funka, både i neutral färgskala och mer färgglada. Vad mer för färger har du i hallen?
sparris, 2014-04-18
Ja, båda företagen jag nämnde gör mattor av plastgarn. Tåligt i en hall, var min tanke.
Den undre mattan på dina bilder var fin tycker jag!
EwaL, 2014-04-21
Vi har små runda i lime grönt, till svart klinkers. Köpta på ikea. Tror de är 70 cm, kostar inte en förmögen heller, ifall man ångrar sig.
EwaL, 2014-04-21
Det ser ut som ditt och då ligger 2 st vid den breda delen och 1 på den smala. Vi trodde att de skulle fara omkring, men de ligger still.
Nephele, 2014-04-27
Jag hade valt en svart/vitrandig (eller grå/vit) matta men med mer vitt än svart mot det mörka golvet, eller något som ger en färgklick. Alternativet med flera små runda mattor fungerar också.