Sök
StyleRoom Logo
Logga in
  • Inspiration
        Hemma-hos-album

Hemma-hos-album

• Populära
        • Nya
        • Uppdaterade
        • Gillas just nu
        • Utforska album »
      • Gallerier

• Sminkbord
        • Barnrum
        • Köksluckor
        • Spisfläkt
        • Utforska gallerier »
        Rum
        • Trädgård
        • Lantligt
        • Badrum
        • Vardagsrum
        • Kök
        • Hall
        • Golv
        • Do-it-yourself
        • Sovrum
        • Förvaring
        • Barnrum
        • Före och efter
        Övrigt
        • Medlemmar
        • Klippböcker
        • Butiker
        • Diskutera
        • App
  • Bloggar
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Logga in/Bli medlem
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Trädgård
  • Lantligt
  • Badrum
  • Vardagsrum
  • Kök
  • Hall
  • Golv
  • Do-it-yourself
  • Sovrum
  • Förvaring
  • Barnrum
  • Före och efter

Köpa säkerhetsdörr !?!

Erik64

Erik64 SE

Publicerat för mer än 12 år sen
Följ

Vi bor i bostadsrätt och har en gammal tamburdörr in till vår lägenhet. Den släpper igenom allt från matos till cigarettrök men det värsta av allt är alla ljud som hörs utifrån. Man kan följa folk hela vägen från det att de kommer in i entrén till det att de går in i sin egen lägenhet.

Nu får det vara nog, tänkte vi, så nu är dags för en ny tamburdörr och då tänkte vi att det var lika bra att skaffa säkerhetsdörr eftersom det äldsta barnet har börjat vara hemma själva en stund på dagarna efter skolan.

Har Googlat lite men hittar mest en massa utländska grejjer. Men jag vill köpa svenskt, så att man vet vad man får och stöttar de svenska företagen i dessa tider!

Finns det någon som har några erfarenheter?

ihemmetslugnavra

ihemmetslugnavra, 2008-12-18

Har ni hört med föreningen om det finns något företag som de rekommenderar?

Erik64

Erik64, 2008-12-19

Bra idé! att jag inte tänkt på det

Har inte pratat med styrelsen än, men skall jag göra för det är kanske fler som tycker som jag och då har vi säkert möjlighet att få ett bättre pris.

Joniels

Joniels, 2008-12-20

Tror man måste ha styrelsens tillstånd som sagt. Daloc är ett svenskt märke som har bra grejer. Jag fick min dörr ubytt för två år sedan och det gjorde verkligen skillnad! Nu hörs ingenting, inget drag från glipor etc, och sen känns det väldigt tryggt dessutom.

Erik64

Erik64, 2009-01-07

Tack för tipset. Har varit i kontakt med Daloc nu och de hänvisade till Secor som är deras montagebolag som är specilaister på att montera deras säkerhetsdörrar och har tänkt ta kontakt med dem nu efter helgerna.

Skall bli spännande att höra vad Secor har att säga.

Erik64

Erik64, 2009-01-15

Nu har Secor varit hos oss och deras koncept med Dalocs säkerhetsdörrar lät bra. De skall nu räkna på vad det skulle kosta att byta ut våra gamla lägenhetsdörrar och vi kommer troligen också montera in fastighetsboxar i entrén så att vi slipper brevinkasten i dörrarna. Enligt vad de säger kommer det att bli tystare i lägenheten då och dörren blir säkrare eftersom hålet igenom den försvinner, och det är ju rätt logiskt tycker jag.

Secor kommer även att ordna så att några av oss i föreningen skall åka på studiebesök till Daloc i Töreboda och se hur de tillverkar sina säkerhetsdörrar. Det skall bli jätteintressant ...

Bullmorsan.se

Bullmorsan.se, 2009-01-15

Vi har en robust, väldig skillnad med säkerhetsdörr, förutom att det är helt tyst är de även brandsäkra och sänker bostadsförsäkringen.

Erik64

Erik64, 2009-02-17

Det blir säkerhetsdörrar från Daloc som monteras av Secor. Vi hade ett jättetrevligt och intressant besök i Töreboda. I Dalocs utställning tittade vi på olika typer av säkerhetsdörrar. En sak som ej framgår på bilder är att Dalocs säkerhetsdörr är snygg för att vara en ståldörr. Den har en unik snedfalsad överfals som ger ett prydligt intryck och konstruktionen gör att den blir så lätt att det bara behövs två gångärn. Fast det hade vi nog inte tänkt på själva om de inte hade visat och berättat det för oss. Sedan är dörrens flerpunktslås jättebra och säkert. Går ej att dyrka upp som man sett på TV och http://www.youtube.com/watch?v=kvrkLMUiYqM berättade de.

Vi hade även en genomgång med Secors representant där han berättade om hur bytet skulle gå till mm. Sedan var vi i Dalocs fabrik och tittade på hur de tillverkar sina säkerhetsdörrar. Så nu är det bara att vänta på våra nya säkerhetsdörrar

Joniels

Joniels, 2009-02-17

Vad kostar en säkerhetsdörr? Vore kul å veta, eftersom jag bor i hyresrätt så bekostade hyrevärden bytet. :)

Erik64

Erik64, 2009-02-17

Har inte koll på vad kostnaden blev för det är några i styrelsen som har gjort själva förhandlingen. Tror även att vi hade någon form av avtal också eftersom vi är en HSB-förening. Men jag kan höra med de som skötte upphandlingen om jag kan få reda på det och berätta det.

iceman

iceman, 2009-03-18

Ni som är intresserade av säkerhetsdörrar: Kontakta dörrakuten www.dorrakuten.se dom har daloc dörrar bland annat. Bra priser, snabb leverans m.m.

No user male

Logga in med...

Eller kommentera direkt...

• 1
  • 2
Nästa

Sida:

StyleRoom App för iPhone

Hemma hos alla.

Nu som app!

Ladda ner StyleRoom från App Store Ladda ner StyleRoom från Google Play

Kontakt & Support

• Om StyleRoom.se
  • FAQ
  • Användarvillkor
  • Pressrum
  • Annonsera på StyleRoom
  • Kontakta StyleRoom

Följ StyleRoom

Hur kan vi bli bättre?

Skicka feedback
StyleRoom Tusentals hem, miljontals idéer.

Styleroom är siten där medlemmarna visar upp sina hem, samlar inspiration och diskuterar heminredning.

Copyright © StyleRoom 2007–2021

Logga in med

…eller med ditt StyleRoom-konto

Kom ihåg mig Har du glömt ditt lösenord eller användarnamn?
Stäng annons