Flyttar snart till en liten, liten lägenhet på 24 kvm och kommer ha stora problem med hur jag ska inreda. Det finns ju inte jättemånga alternativ att välja bland när det är så lite utrymme och fönster osv sitter där de gör...så ALLA tips, bilder, idéer är välkomna!
Pentry-idéer? Vad kan man göra för att få plats med alla grejer utan att det ser ut som ett bombnedslag?
Badrum? Hur gör man det mysigt och "fräscht" när det är så litet?
Rummet? Ja...alla idéer är välkomna!
Jag blandar gärna nytt och gammalt. Gärna lite "shabby industriellt" om ni förstår? Sparsmakat men stilfullt och mysigt.
nicolinnicciahlqvist, 2014-05-14
Satsa på smart förvaring skulle jag nog säga. Använd väggarna med att sätta upp vägghyllor. Det kommer se större ut om du har ljusa möbler med kanske lite färgklickar som ljus, krukor och filtar. Textiler gör det mycket mysigare :)
lisajohansson, 2014-05-14
Tack för svar! Ska tänka på det :)
Linneasporty, 2014-05-18
Jag bodde på 23,5 kvm i fem år i en lägenhet rätt lik din. Jag hade loftsäng som följde med lägenheten. Såhär i efterhand hade jag hellre haft en vanlig resårbotten och använt både som säng och soffa, slängt på en massa schyssta kuddar och också haft en fåtölj. Längs ena av de längre väggarna skulle jag satsa på förvaring och ha någon slags hyllsystem (gärna med dörrar/lådor så man slipper se alla saker). sen skulle jag ställa någon slags vitrinskåp i vardagsrummet för att slippa ha sånt i köket och ett bord av mindre modell som kunde användas både till arbetsbord och matbord. industristilen har jag dålig kolla på :)
AnniCL, 2014-05-22
Här får du lite tips om hur du får det att kännas lite rymligare!
- Du kan ha uppfällbara, väggmonterade bord som är perfekta för kompakta lägenheter. Ett smart bord är Domitalia Quickly som går att justera mellan 45 cm i bredd till 120 cm i bredd.
- Måla ett litet rum i ljusa färger, rummet känns då luftigare / större.
- Använd väggavskärmare för att dela av rummet!
- Köp möbler som enkelt kan tas fram och stuvas undan, t.ex. ihopfällbara stolar.
Och lycka till med inredningen! ;)
lisajohansson, 2014-05-30
Tack för alla tips! På söndag flyttar jag in i lägenheten :)
Hann ta några snabba bilder när jag var där och inspekterade också - om någon kommer på fler lösningar så bomba på bara! :))
Pentry - trångt och härligt!
Världens minsta badrum!!! Desperat efter förvaring men ingenting får plats :((
Pytte-Dusch-hörnan.
Anouk, 2014-05-30
Hej! Vilka fina fönster! Är du en soffmänniska eller en bordochstol-människa? Eller rentav en sängmänniska? Om jag var du skulle jag se till att ställa favoritmöbeln, där mest tid tillbringas, framför de vackra fönstren och låta resten av rummet förbli ganska avskalat. Personligen sitter jag helst vid ett bord så jag hade nog satsat på ett lagom stort bord framför fönstret med stolar på ena sidan och kanske en dagbädd på den andra. Dagbädden (se tex ikea) kan sen bäddas till en säng på natten. Jag skulle haft ljusa väggar men lagt en färgglad matta på golvet och försökt undvika för många möbler. Kanske ett fint skåp, som både är prydnad och förvaring.
Svårt med förvaringen i badrummet...det ser inte ut att få plats ett extra skåp någonstans... Om inget annat funkar kanske man kan hänga sådana där tyghyllor eller tygfack på en duschstång som man fäster upp i taket?? Om det inte blir för blött! Men ett måste är ju en kroklist som man hänger över dörren, de är smidiga. Om du hittar plastlådor i rätt storlek kan du trava de uppepå det lilla spegelskåpet. Ett annat alternativ är en rullvagn som du har stående i duschen och helt enkelt rullar undan när det är dags att duscha.
Hoppas du kommer att trivas i lägenheten!
Tack så jättemycket för tipsen!
Jag är nog en soffmänniska, så när jag har råd ska jag köpa en mysig liten soffa att ha vid fönstrena :) får klara mig utan tills dess..
Ja badrummet är ett riktigt projekt! :/ jag funderar på att sätta upp någon form av skåp ovanför toaletten, då det är högt i tak! Får se vad jag lyckas med :))