Jag behöver HJÄLP!!!
Vår tvättstuga i huset vi flyttade in i, i november, behöver renoveras. Men vi har ingen stor budget, och det handlar väl egentligen mest om att flytta runt det som finns och flytta in en torktumlare som nu står i förrådet och väntar på plats. Tanken är att grovdiskhon ska bytas till en bänkskiva med vanlig ho från ikea.
Problemen som gör att jag kör fast i hur jag ska göra är:
1. torkskåpet verkar inte vara så smidigt att flytta
2. varmvattenberedaren går inte att flytta, och man måste kunna komma intill den för att läsa av osv (alltså ingen bänk framför)
3. helst vill jag ha tvättmasken och torktumlare på ställning (alltså på ben så de kommer högre upp) bredvid varandra. vilket gör att om jag skulle ha bänkskivan ovanför maskinerna kommer den alldeles för högt och kan inte användas som bänk och definitivt inte som grov-ho.
4. ett stort fönster täcker ena väggen där det annars varit ultimat att ha en lång bänk, och att ha bänken under fönstret blir för lågt.
Det jag önskar av rummet är:
1. en fin tvättstuga (lätt att hålla ren, "kul" att gå in i och praktisk)
2. bra förvaring för återvinning, så som glas, tidningar, kartong, metall, pant osv.
3. bra bänkyta med mycket plats för vika tvätt och sortera osv.
4. eventuellt lite plats att hänga lite kläder som ska torkas eller lite jackor man inte vill ha i hallen alltid.
Någon som har något tips hur jag ska göra? Fråga gärna om ni undrar något, jag är dålig på förklara (som ni kanske märkt i detta inlägg) men jag ska göra mitt bästa.
Villl bara varna för bilderna, det är verkligen KAOS därinne just nu och jag SKÄMS, men har tröttnat att försöka få ordning när det är så svårt att veta hur jag vill ha det. Jag är i akut behov av hjälp ;-)
Tack på förhand!
Lisabeth
lisabethhh, 2014-05-22
Mina bilderna verkar inte vilja hänga med in i inlägget....Hhhhmmmm!
Lägger upp ett album på min profil då, ta gärna en titt tack!