I vinter flyttar vi in hit, min sambo och jag samt två katter. Inne 83kvm, ute 422.
I veckan ska jag bygga ett kattlådehus av ett skåp från IKEA. Placeras i hallen?
Möbler vi har just nu är; en enorm soffa i ljusgrått tyg med schäslong och cosyhörn, en hög vit malmbyrå, en låg hermesbyrå, ett gammaldags vit kökssoffa med klädd dyna i ljusbrunt acrylbehandlat lin, köksbord med tillhörande iläggsskiva och fyra stolar - allt i vitt, en lila ryamatta, en svartvit matta, en vit enkel bokhylla, svart lövbord från IKEA. Bilder på allt finns i mitt hemalbum. Diverse tavlor, orkidéer, kuddar, plädar, korgar i både stål och tyg, hantverk i trä etc. etc. Säng ska vi köpa nytt, så sovrummet är just nu tomt på idéer, likaså klädkammaren.
Hur möblera, vart placera vad? Vi får även en inglasad uteplats, vet inte än hur stor den blir.
PimentonDulce, 2014-08-09
Ååh, tack för idéer!
Det är ungefär så vi tänkt, däremot skulle jag vilja göra något annorlunda med den stora ytan mellan kök och vardagsrum. Kanske gå crazy och ha matbordet mitt i rummet? Och klädkammaren, suck. Hyllor, skåp, spegel, lådor? Vad är mest bekvämt men snyggt samtidigt? Det är inte färdigbyggt invändigt än så vi har inte sett hur det ser ut. Det är så svårt att tänka ut det utan att ha varit där tycker jag.
Bord till kökssoffan är iaf fixat nu, det blev ett gammalt runt slagbord anno typ 1850. Ska måla det, just nu är det gammelvit med lite blomdetaljer.