Jag undrar lite över färger i mitt vardagsrum. Jag har ljusgråa väggar vitt tak. har en svart stor matta svarta möbler och vita bord. Jag har en beige soffa med röda kuddar till. Det jag undrar är om man kan blanda in lite blått i små detaljer som ljuslyktor och liknande?
Jag har ju även en matdel i vardagsrummet med ett vitt matsalsbord. är det bättre att kanske köra på blåa detaljer där och köra på tex rött, vitt, grått svart på tv/soffdelen? Så att det blir som två olika markerade delar i vardagrummet. Vad tror ni?
beali, 2014-08-05
Hej, klart man kan blanda färger (säger en glad färgfantast!) Min tanke är hur du vill att ditt rum ska kännas. Blått,beige,rött då tänker jag direkt ett marint tema, lite skärgård, dragning åt new england. Då förutsätter jag alltså marin/mörkblå samt klarrött/mörkrött, men det är kanske inte dina nyanser?
Blått och vitt i ett kök är väldigt fräscht och är också traditionellt från förr i ett svenskt kök då man gärna hade blått i köket för att det sades få bort flugor...jag vet inte! Ett blått och vitt kök då tänker jag alltså lite lantligt och fräscht!