Hej!
Har fått så mycket inspiration av att klicka runt här men jag känner mig helt borttappad på hur jag själv ska göra hemma. Planen är att flytta inom ett år men vill ändå bona om hemmet jag har idag.
I vilket fall som helst så får jag inte in någon helhet med min mörka soffa och min vita tv-möbel. Drar mig lite från att lägga en matta i vardagsrummet då hankatten pissar på hallmattan när han är sur. Dessutom står halva vardagsrummet "tomt" då jag har slut på inspiration och ogillar vitrinskåp som utfyllnad :)
Funderar själv på om den mörkblåa soffan och de ljusblå kuddarna passa ihop med orangea färger. Eventuellt svarta gardiner?
Så vad tycker ni att jag bör göra?
Ailurofil, 2014-08-17
Sett från soffan
Ailurofil, 2014-08-17
Sett från soffan
beali, 2014-08-18
Hej, att addera lite orange låter bra, det är en varm färg och jag har det själv i mitt v-rum med lila och grönt. Jag föreslår dock att du mildrar kontrasten mellan blå och orange med en annan färg till exempel puderrosa som jag ser att du har i dina tavlor, då fångar du samtidigt upp de färger du redan har på ett elegant sätt.
Jag bifogar en liten bild jag slängde ihop lite snabbt hur mina tankar gick...
Med ett sådant stort fönster skulle jag ha två gardinstänger så kan du kombinera två olika kappor, vill du ha svart skulle jag välja ett par skira svarta som på bilden med t.ex. de vita du redan har eller någon annan färg!
Tror du att en plastmatta eller sisalmatta skulle funka med katten? En matta skulle binda ihop soffgruppen på ett bra sätt speciellt när du inte har så mycket möblemang.
Sedan skulle jag addera ett par sittpuffar för lite extra sittmöjlighet, textil och ombonad känsla. Blanda lite kuddar och plädar i puderrosa, orange och kanske lite grafiska/mönstrade kuddar för lite livlighet.
Lite accessoarer. Tända ljus är ju bästa mysfaktorhöjaren! Lite växtlighet. Fatet på bilden tänkte jag kunde stå mitt på bordet och lysas upp av en taklampa så sprids det varma orange/guldskenet från fatet. Taklampan tror jag skulle blir fin med en sådan transparant lite grafiskt lampa med struktur, det kastar fina skuggor på väggarna också!
Ja, det var lite hur jag tänkte... Lycka till!