Hej
Vi har ett hus med relativt bra badrum. Badrummet är inte kaklat utan av en sån där plasttapet eller hur jag skall beskriva det.. våtrumstapet tror jag att det kallas... det är det vanliga man brukar ha tror jag om man inte har kakel...
I varje fall.. de förra ägarna har klistrat dit 2 st krokar med något gultlim.. Dessa krokar har blivit gulna med åren (verkar som att de har suttit där sen badrummet renoverades) och ser därför (enligt min mening) hemska ut... Problemet är att dessa krokar inte sitter med en dubbelhäftande tejp... För då hade det varit enkelt att dra bort dem.. utan med något gult klister.. Jag tror inte att det är Karlssons klister utan något annat...
Jag undrar: Har någon något tips på hur man skall göra för att ta bort dessa krokar utan att skada tapeten.. finns det något medel som löser upp limmet men som inte tar bort färgen? Krokarna sitter stenhårt så det går inte att dra bort dem bara så där utan man behöver nog ta till en skruvmejsel (försiktigt)..
Är jätte tacksam för alla tips jag kan få för de där hemska krokarna och det äckliga limmet som syns i skarvarna retar ihjäl mig!
Mvh Sanne
Lisan, 2008-12-27
Hej!
Jag tror inte att det är ett lim utan att det blir så efter många år med en självhäftande tejp. Har själv haft sådana krokar och det hade också blivit som ett gult klister. Jag slet bort krokarna (med hjälp av diverse verktyg, satt som sten) och sen försökte jag skrapa bort det överblivna klistret. Jag skulle nog kanske prova T-Röd om jag var du, själv så skulle vi måla hela väggarna så jag var inte så supernoga med att få bort allting.
Lycka till!