Jag är alldeles för ombytlig när det gäller inredning, vill lätt kunna ändra. Därför har jag valt att ha mycket i svart och vitt och sen byter jag och ändrar med kuddar, plädar, prydnadssaker och så.
Jag känner dock inte att jag riktigt får till det.
Jag vet inte vad som saknas, men något...
Sen tycker jag det är jättesvårt med soffbord.
Jag hade ett större i mörk trä som jag sålde. Det kändes för stort och robust för min smak. Jag äter ofta vid soffan och behöver ett soffbord som "klarar det". Jag har en större vit blank bänk och även en helvit blank tv-möbel. Hallen som man ser när man sitter i soffan har också en helvit blank garderob. Jag gillar det, men kanske inget mer blankt vitt...jag vet inte.
Det är också bra om soffbordet har en underskriva där tvdosa, dator och annat kan ligga, eller att det finns en låda i bordet.
Någon som kan hjälpa mig med tips på soffbord och ge mig andra tips angående mitt vardagsrum?
Akua, 2014-09-10
.
Akua, 2014-09-10
..
Akua, 2014-09-11
Ekar det här inne? :(
berlina, 2014-09-12
Vad sägs om satsbord. De kan du sprida ut runt soffan som det passar dig och de tar optiskt mindre plats en annan fördel är även att de är i olika höjder vilket är bra om man vill äta på soffan.
beali, 2014-09-16
Hej! Jag vet inte riktigt vad du har för inredningsstil, berätta gärna om det eller lägg upp en klippbok på din profil!
Men jag tycker att du skulle blanda in lite mer gamla saker, blanda gammalt & nytt, lite olika trevliga föremål som leder in blicken genom rummet, det ser helt enkelt lite "anonymt ut" men kanske det är bristen på kuddar, plädar mm? Gruppera dina föremål i grupper om tre eller fem snarare än att ställa dem på rad som du har gjort på skänken.
Du har jättefina fönster, men de göms lite bakom dina gardiner. Rama in fönstren med något annat än vitt, kanske lite mer transparant tyg, ett subtilt mönster kanske? Jag tycker att du har utrymme att köra lite stora tavlor på väggen, en helt vit vägg ser så steril och tråkig ut. De där hyllorna ovanför soffan (såg dina andra tråd) tror jag skulle passa bättre på en smalare vägg, ovanför en byrå till exempel.
Jag håller med berlina om flera små bord, gärna runda,i olika höjd. Jag äter också framför tvn, rekommenderar ett brickbord, som man kan antingen sätta i knäet eller på bordet, alternativt fälla ihop och ställa undan.
Jag skulle nog tänka på att tapetsera en fondvägg, alternativt måla alla väggar in någon annan färg, som dina vita blanka möbler kan kontrastera mot! Vill man köra vitt mot vitt ska man nog satsa allt i vitt, soffa matta och rubbet så blir det dramatiskt!!
Lite fler växter skulle nog också liva upp det! Samt mysa till det med ljusstakar, fotpall, plädar, kuddar.
Hoppas du får någon idë!
SofiaStilgruppen, 2014-09-18
Soffbord.. varför inte två mindre bord som är likadana. Kika på den här bilden.
http://s2.sfcdn.se/s/resurs/image/71404/large/635448247850000000/4a6jpc0a3fuumkg5.jpg
Akua, 2014-09-18
Tack för svar alla!!
Beali:
Min inredningsstil...hmm, jag är väldigt ombytlig! Både gällande färg och stil. Därför gillar jag att ha rn bas i färg och vitt. Och som sagt, jag har två möbler i högglans vit i vardagsrummet. Så jag gillar väl det här lite kalare eller vad man ska säga..lättstädat haha. Jag vill inte ha massa prylat framme, därav skänken som sväljer massor vilket jag tycker är skönt.
Gardinerna är inte så tunga som de ser ut på bilden. Materialet är någon linne-bomulls-blandning så de släpper igenom mycket ljus. Jag tycker det är skönt att kunna dra för lite då det är viss insyn.
Jag har svårt med vad och hur jag ska göra på skänken. Saker på den byts ständigt ut efter årstid och ibland efter humör. Nu har det blivit andra saker där. Jag ska ta kort och försöka lägga ut här.
Det gäller även kuddar i soffan, det byts också ut efter säsong.
Du har kanske rätt att om man vill ha mycket vitt så skulle allt varit vitt...
Flera, 2-3st, mindre runda bord vore nog inte så dumt...
berlina, 2014-09-18
Ärligt jag gillar det hela. Det enda jag skulle fundera på att byta är till en ljusare matta. Kanske den du har passar någon annanstans också. Resten, typ tavlor, bilder, lampor kommer med tiden. Ge rummet en chans att tala om vad det vill ha. Och om du satsar på en ny matta köp en större och ljusare, prova dig fram.. Man får ofta byta i många affärer om man inte är nöjd. Du har en mycket fin bas som du kommer att ha glädje av länge. Bara valet av soffbord är kvar.
Akua, 2014-09-19
Ska jag ta bort eller lägga till något på skänken?
Akua, 2014-09-19
....kanske ta bort något ändå..?!
Funderar också på att inte längre ha radion där. Ska jag ha det tomt eller fylla hålet med något?