Behöver hjälp med att hitta snygga kökshandtag till mina nya luckor i björk.
Luckorna som sitter där nu ska bort och ersättas med nya.
Hur ska jag göra med krönlisten och listen som är under skåpen(kommer inte ihåg vad den heter)
Ersätta med ny, eftersom de nya luckorna blir ljusare, eller ta bort helt??
Skåpen kommer v. 39 så nu är det bråttom. Skickar med en bild på det "gamla" köket.
Mvh
Christina
beali, 2014-09-16
Hej, ja de nya luckorna kommer nog inte passa med den nuvarande listen, det kommer inte att se enhetligt ut.. Döljer listen belysningen eller något? Annars, ta bort den.
Jag vet inte, ville du ha hjälp med inköpsställe för beslag? Jag tycker i så fall att specialbeslag.se har ett brett sortiment.
ingridchristina, 2014-09-16
Hej Beali! Tack för snabbt svar. Har belysning under skåpen. Tror du har helt rätt i att ta bort den, eller ev ersätta den med ny list i samma färg som de nya skåpen om det syns för mycket av kablar osv.
Svårt med färg på beslag tycker jag, det är klart en smaksak, har alla vitvaror i svart och bänkskivor också.
Tror du det blir för "hårt" med svart, eller ska jag hålla mig till förkromade?
Tar tacksamt emot alla förslag.
Christina
beali, 2014-09-17
Hej, hårt vet jag inte, men det kanske blir för "matchat" med alla detaljer i svart, inte så charmigt liksom. Kunde ju vara coolt om du hittade handtag i björk som smälter ihop lite med luckorna, det är ju hett med trä just nu! Annars är en personlig favorit de här lite retro skålhandtagen i krom: http://www.beslagsbutiken.se/kokshandtag-och-koksknoppar/skalhandtag.html
eller de lite 50-talsstuk på bilden.
ingridchristina, 2014-09-18
Jättefina. Ska kolla björkhandtag också.
Christina
ingridchristina, 2014-09-21
Hej igen!
Precis monterat ner luckor och krönlist. Tyvärr syns monteringen av elen för mycket så något måste jag ha där.
Har någon något tips på hur man kan göra för att ex. få någon form av förvaring, typ skåp eller liknande eftersom våra skåp inte går ända upp?(man ser lite av det på bilden)
Tacksam för alla svar.
Christina
emmalindgr3n, 2014-09-21
Om du fortfarande funderar över kökshandtagen tycker jag att det är himla fint med koppar eller mässing, men det passar kanske inte alla.
Jag tycker att det skulle vara finast om krönlisten och listen under skåpen var i samma färg som luckorna. Tyvärr har jag ingen bra lösning för hur ni kan utnyttja utrymmet ovanför skåpen till t.ex. förvaring men det är snygga att sätta upp träskivor i samma färg som luckorna. Då slipper man allt damm där uppe, det ser mer stilrent ut och det kommer dessutom se ut som att det är högre takhöjd. Något jag starkt rekommenderar med andra ord!
Hoppas mitt svar var till hjälp!
ingridchristina, 2014-09-21
Tack för ditt svar. Mycket bra med träskivor, tror jag ska kolla lite hur det praktiskt är möjligt.
Christina
ingridchristina, 2014-09-25
Hej igen. Nu är luckorna på plats. Jättenöjd. Killen som monterar anser att vi ska sätta gipsskivor på utrymmet över överskåpen och tapetsera och måla som resten av väggarna. Är det någon som gjort detta, och ev har någon bild på det.
Tack snälla.
Christina