Vi bor i en lägenhet på övre plan i ett 2våningshus som delats av med en ful spånskiva. Så vi har världens minsta hall!
Vad gör jag åt hallen? Hatthylla & skohyllan ska bytas ut mot annat..
Men vad gör jag åt väggen? Ska den målas, tapetseras eller ska jag hänga gardiner från golv till tak?
Och vad gör jag åt väggen där nyckelskåpet sitter? Det kommer inte tapetseras om på väggarna där det redan sitter tapet.
idjoh, 2014-09-29
....
idjoh, 2014-09-29
Detta är till höger när man kommer in.
FridaCarolin, 2014-09-29
Det är väldigt svårt att förstå hur hallen är utformad, kanske bra att lägga upp en "ritning".
Där hatthyllan är idag:
För att få undan mössor, vantar, jackor och massa skor skulle jag göra något liknande bilden fast kanske lägga en expedit/Kallax hylla ner istället för byrån. Beroende på vad man vill förvara. Specialbeställa hyllor för att maximera utrymmet uppe och sätt dit en stång för galgar. Ett draperi gör att det blir mysigt och tar även upp ljud. Vit insida gör att det blir ljust och lätt att hitta.
Glöm dock inte några krokar på utsidan av draperiet för gäster.
Celice, 2014-10-05
Har oxå en liten hall som jag löst med hylla/korgar för dIv grejer. Sen har jag stora knoppar (ikeas) på en vägg för att hänga kläder på. Jag har fördelen med att ha en dörr i hallen där jag kan hänga upp en extra hängare vid större besök.
Birgitta
Svinxen, 2014-10-05
Hej! Jag skulle sätta en fondvägg där hatthyllan sitter på bilden, i tapet och sedan ha en matchande enfärgad färg/tapet på de övriga väggarna, detta ger nog den lilla hallen mer liv. Sen skulle jag ev. sätta ett rör i kedjor och fästa i taket som klädhängare (http://blogg.mimmistaaf.com/wp-content/uploads/2012/03/pic_004411.jpg). Annars har ikea väldigt grunda garderober med skjutdörr (har de i vårt sovrum hemma).
Hoppas du kommer på någon bra lösning, kram!