Hej på er!
Jag älskar inredning och loppisfynd! Lantligt, romantiskt, och shabby chic.
Bor i en lägenhet på två rum med min sambo i stan just nu, och vill få den där lantliga känslan, tycker det är svårt i en lägenhet, när det är ett stort rött hus med vita knutar man drömmer om!
Så vill ha lite konkreta tips på inrednings detaljer som ger en lantlig gemytlig känsla, har redan mycket vitt samt målade loppisfynd i vitt, men jag tycker som sagt att det är så tråkigt med en lägenhet där det känns svårare att få en känsla för den stilen jag söker!
Kom gärna med lite små tips, allt är bra! Tack på förhand!
/ Sandra
beali, 2014-10-12
Hej, om inte du kan komma till landet så kanske landet kan komma till dig! Därför tänker jag att man kan få in naturen i lägenheten, det finns säkert en skog eller park i närheten, pyssla ihop kransar med löv, nypon, rönnbär och mossa. Köp ljung och ha i fina krukor, grenar eller gamla plankor kanske kan byggas ihop till en hylla, gröp ur pumpor lagom nu till alla helgona och gör små lyktor...olika kottar blandas med blomknoppar och kan läggas i en skål som ett snyggt stilleben... ja, det var några tankar om att låta naturen inspirera!
alexanderberglin, 2014-10-25
Hej!
Kika in på http://facebook.com/lillavita en jätte mysig butik som har en del lantlig inredning, där hittar du säkert inspiration!! :)