Hej! Jag vill gärna ha lite tips och råd.. Jag ska snart flytta och då har vi ett rum till övers och där har jag planerat att jag ska ha mitt smink och kläder och göra fint där. Men har inte hittat just hur jag vill ha det, vill inte att det ska se stökigt och gräligt ut utan mer fint och mysigt. Där jag har kollat då kostar det så mycket, tänkte om det finns någon som har några idéer till mig :-)
sparris, 2014-10-26
Hej!
Du har inga bilder på rummet, eller inspirationsbilder på hur du skulle kunna tänka det att ha det i ditt rum?
En idé jag tycker är mysig är att ha en fin fåtölj som ser lite lyxigare ut-kanske i sammet?
Heltäckningsmatta?
Bra allmänbelysning så du kan se ordentligt hur du tar dig ut när du klätt dig, men även flera mindre ljuskällor för stämningsljus.
Ska du ha ett sminkbord kanske? Bra belysning vid det med alt. ställa det vid fönstret.
Tror det är viktigt att hålla mycket god ordning, allt på sin plats, smycken på krokar eller i lådor osv, välplanerad garderob...
beali, 2014-10-27
Dölj de flesta garderober med skjutdörrar eller draperier och ha bara enstaka öppna garderober med ex skor så man slipper se oreda! Ha ett räcke med fina kläder eller en herrbetjänt framme. Gör fint med en inspirationsvägg med utvalda kläder, smycken, väskor med krokar. Köp fuskpälsmattor att ha på golvet. Det billigaste måste väl nästan vara att skruva upp rundstänger och köpa byråer och hyllor second hand. Har sett tjusiga räcken här på styleroom som folk har gjort själva av rör och kedjor som hänger från taket.
Som ovan, belysning och nånstans att sitta! Och glöm inte speglar och kanske lite växter, ett bord med parfym, fina skålar med smycken mm.