Jag, min sambo och vår katt har bott i vår lägenhet på 2 rum och kokvrå på 50 kvadratmeter i över ett år nu. Perfekt storlek för oss, men det är lite problematiskt med kokvrå när man är tvungen att ha matbordet i vardagsrummet. Känner att jag skulle vilja möblera om, men har nog blivit hemmablind och vet inte riktigt hur jag ska gå till väga! Jag skulle gärna vilja ha lite mer utrymme på golvet eftersom det börjar snart kännas lite trångt, speciellt om man har folk över på besök.
På bilden ovan ser ni hur vår lägenhet ser ut just nu. Jag har ingen aning varför golvet och alla möbler som var i beige färg blev blått när jag laddade upp bilden... Haha. Ge gärna förslag på hur man skulle kunna möblera om, eller kanske några andra slags möbler för att kunna spara lite utrymme? :)
beali, 2014-11-16
Tyvärr syns inte bilden...
our_way, 2014-11-18
Det skulle ju frigöra en hel del utrymme i vardagsrummet om man flyttade arbetsplatserna till sovrummet. Det är ju iofs inte så kul att ha skrivbordet i sovrummet, men det kanske går att skärma av med ett draperi eller liknande så att man slipper ligga och titta på det på kvällen...
beali, 2014-11-18
Ja, jag tror också på our_ways lösning med att flytta skrivborden, och sedan tror jag att vardagsrummet skulle öppnas upp mer om man möblerade om så att soffan inte står med ryggen mot kök och hall, pröva att möblera soffan längs långväggen närmast fönstren och med tv:n mitt emot. jag vet inte vad ni har för matbord nu, men ett slagbord är ju mycket praktiskt, då de kan göras väldigt små och fällas ut och blir en matplats för 6 personer, t.ex. Ikea Norden.