Hej!
Jag och min sambo ska flytta till denna lägenhet på ca 58 kvm. Kanske är det att vi är nybörjare på inredning men vi tycker att den är ovanligt svårmöblerad. Saker som vi har nu och gärna vill få med oss är:
Matbord med plats för 6
Hörnsoffa (bäddsoffa)
Soffgrupp med plats för 3+2+1
Piano
Säng 160 cm
TV
Skrivbord
Väggbokhylla
Vi inser att det kan bli tight med alla soffor, men soffgruppen är fin och bäddsoffan är väldigt praktisk eftersom vi har gäster titt som tätt. Fasen vad det är svårt det här är!
beali, 2014-11-19
Cool lägenhet! En blir ju nyfiken...fick ni plats med allt detta i er förra lägenhet? Det jag har hört om att inreda lägenheter med svängda väggar är att ändå hitta en rak linje (en rak vägg) och möblera efter den. Jag vet ju heller inte hur många meter era väggar är långa eller så, men typ såhär tycker jag: Säng och skrivbord på loftet. Pianot längs in i hörnet, bäddsoffa och tv i hörnet med badrummet. Soffgruppen fristående i mitten av "böjen", matbord närmast kök, ett rektangulärt helst, med kortsidan mot fönstret. Bokhylla där det passar. Lycka till, jag är avundsjuk på er coola lya!
starvid, 2014-11-20
Haha, ja, det fick vi faktiskt. Den är på 72 kvm så det gick. Men vi är lite trötta på området och vill bo mer centralt.
Tack för tipsen! Det var något åt det hållet vi har tänkt oss med. Det återstår att se hur bra det blir med soffgruppen i mitten bara. Uppdaterar hur det blir senare!
beali, 2014-11-20
Möjligen om det får plats, kan ni ju sätta fåtöljen från gruppen på på loftet eller kanske i ensamt majestät någon annanstans, i hallen t.ex. - om det nu blir för trångt med alla tre pjäser tillsammans.