Jag och min man är oense om huruvida min hemgjorda tavla passar i vårt nytapetserade sovrum eller inte, så nu behöver jag era synpunkter - vad tycker ni, passar tavlan eller inte?!?
(var inte rädda för att vara ärliga, det är det jag vill :-) //Gunka
Motivet passar ju väldigt bra tycker jag. :)
Men jag tycker att det blir lite rörigt mot den mönstrade tapeten... det är väl en canvas? men en bred vit ram runt hade nog gjort susen tror jag.
Du har inte gett mått på tavlan, men har du funderade på att sätta den ovanpå sängen (ej för högt)? Beroende på storlek det kan blir fint på den mörka väggen.
Håller med tidigare inlägg att det kan upplevas lite rörigt på den mönstrade väggen - så jag skulle ha valt att sätta den på den enfärgade väggen istället. Men det är absolut en smaksak - en del saker jag tycker ser helt otroligt fint ut på mina väggar hemma blir maken helt förskräckt över, så då är det bara att kompromissa :-)
Hur länge har ni varit gifta? Jag har varit gift i 16 år och vi har inte samma smak så det är väldigt mycket kompromissande, nästan så att vi får bestämma varannan gång för annars kör jag över honom och då blir det ett psykiskt problem och en källa till gräl istället för en sakfråga om en tapet eller tavla. Det är ju ni två som ska bo där, men eftersom du frågar: jag tycker inte det passar. Hade min man svarat så hade han troligen svarat att ja det passar.
gunka, 2015-01-06
Kanske lättare om jag visar en annan del av sovrummet också, motsatta väggen till den där tavlan ev. ska sitta är enfärgat jeansblå. /Gunka
sparris, 2015-01-07
Det var en fin tavla och personligen tycker jag absolut den passar!
Om det är en bild du gillar och det ger dig något att se den på väggen där så sätt upp den. =)
Josef Frank sa: ”Hemmet behöver inte vara i detalj
planerat, inte utstuderat, bara sammanfogat av delar som dess
innevånare trivs med och älskar.”
Det finns ett ännu bättre citat men jag hittar det inte för tillfället.
susannegustafsson, 2015-01-09
Motivet passar ju väldigt bra tycker jag. :)
Men jag tycker att det blir lite rörigt mot den mönstrade tapeten... det är väl en canvas? men en bred vit ram runt hade nog gjort susen tror jag.
AniaraDesign, 2015-01-11
Du har inte gett mått på tavlan, men har du funderade på att sätta den ovanpå sängen (ej för högt)? Beroende på storlek det kan blir fint på den mörka väggen.
GBG, 2015-01-12
Det skulle passa bättre på en enfärgad vägg alternativt med en ram runt!
Chicken, 2015-01-15
Hej,
Väldigt fin tavla!
Håller med tidigare inlägg att det kan upplevas lite rörigt på den mönstrade väggen - så jag skulle ha valt att sätta den på den enfärgade väggen istället. Men det är absolut en smaksak - en del saker jag tycker ser helt otroligt fint ut på mina väggar hemma blir maken helt förskräckt över, så då är det bara att kompromissa :-)
PernillaO, 2015-01-19
Hur länge har ni varit gifta? Jag har varit gift i 16 år och vi har inte samma smak så det är väldigt mycket kompromissande, nästan så att vi får bestämma varannan gång för annars kör jag över honom och då blir det ett psykiskt problem och en källa till gräl istället för en sakfråga om en tapet eller tavla. Det är ju ni två som ska bo där, men eftersom du frågar: jag tycker inte det passar. Hade min man svarat så hade han troligen svarat att ja det passar.