Hej,
har fått en lista med tips från fotografen och mäklaren men vill gärna fråga er lite om detaljer. Så vad tycker ni om följande:
Köket: tänkte köpa två krukor med kryddor, tex citronmeliss och timjan och ha på bänken bredvid ugnen samt ha ett fruktfat med nån frukt, äpplen kanske eller vad tycker ni? Det är vinter nu och vi har mycket snö så vi har våra mörkröda gardiner uppe, men funderar på att byta till de mer vår-somriga gardinerna som är gröna, vad tror ni om det? Ta bort kaktusarna i fönstret och ha två gröna växter istället eller?
Vardagsrummet: matbordet - sätta i extra-bordskivan och ha sex stolar eller ha ett mindre bord med fyra stolar? Köpa tulpaner och ha både på soffbordet och på matbordet.
Bastun: vi har använt den som förråd eftersom den inte går att använda utan att en elektriker kommer och fixar till lite. Ska vi tömma den eller behöver den inte fotas?
Tacksam för svar.
gero222, 2015-01-21
Jag skulle haft ett fat med rödlök, kronärtskockor eller något mer "udda" än de vanliga kryddorna folk har. Köp lite fina tulpaner till köksbordet eller köksbänken.
Jag skulle bytt gardiner, kanske till vita om rummet är mörkt och haft det mindre bordet, med fyra stolar så folk känner att det finns mkt plats när dom går runt på visningen.
Bastun behöver kanske inte fotas utan bara nämnas i beskrivningen men om den ska fotas så bär du bara ut allt under fotograferingen och ställer tillbaka efteråt, sånt fuskas det med hela tiden! Däremot till visning bör det vara tömt eller prydligt iaf :)
PernillaO, 2015-01-26
Tack för svar. Vi har försökt rensa så mycket som möjligt men har burit ned en massa saker i förrådet i källaren.I köket och vardagsrummet har vi vita tapeter så jag kommer inte att byta till vita gardiner där. Ska idag kolla efter lite frukt eller grönsaker som jag kan ha framme i en skål och köpa ett par krukväxter till samt ett par vaser. I morgon köper jag snittblommor. Fotografen kommer i övermorgon, spännande!!!
PernillaO, 2015-01-30
Nu är huset på Blocket Bostad och på måndag kommer det ut på Hemnet! http://www.blocket.se/vasternorrland/Kiorningsgatan_17_A__Harnosand_58510322.htm?ca=11&w=3