Borde väl ha städat upp innan fotot togs, men så här ser det ut med en 1½ åring i huset.
Mitt öga är inte överens med möbleringen. Skänken står helt fel. På sikt ska vi byta ut matgruppen mot en vit.
Har hakat upp mig på att jag ska ha ett vitrinskåp i köket.
Hjälp, hur ska jag möblera?
Vincentsmamma, 2015-04-14
Tavlorna på skänken ska upp på tavellister på en vita väggen.
Men sen då¨, vad ska jag ha på väggarna?
Vill få rummet möblerat, snyggt och ombonat.
Elfi, 2015-04-19
Sätt gardinskena i taket och hängande skira gardiner (får taket att se högre ut). Lägg en rejäl matta i tex grått (så ljus du kan med barn i huset) under matgruppen. Sätt tavlorna på fondväggen och en stor spegel med tex silverram över skänken eller tvärt om. Sätt mer växter i fönstren med fina krukor och olika höjd. Vita möbler (eller klä om sitsarna på stolarna eller dyl) för att matcha fondtapeten bättre är en god idé. Jag tycker skänken kan få vara kvar om förvaringen behövs. Men den kanske ska närmare dörrhålet? Dumt om det blir ett hörn som inte kan nyttjas o bara samlar damm bredvid soffan. Lycka till!
FruniHuset, 2015-04-19
Härligt med de ljusa färgerna kombinerat med mörkt trä! Har du provat att ställa skänken vid den tapetserade väggen? Tycker kökssoffan är jättefin med väggen bakom och de kanske får plats båda två.
På bilden ser rummet avlångt ut med taket lagt på samma håll som golvet, så kanske skulle bordet stå på andra hållet? Då blir dina tänkta tavellister i harmoni med matbordet.
Lycka till!
Mvh Karolina
Fridolin, 2015-05-02
Jag håller med ovanstående. Tycker det bruna bryter fint mot tapeten men ställ bordet på andra ledden och placera om högtalaren (?) som står till vänster på bilden. Skulle kanske välja att plocka bort några av stolarna och ersätta dem med soffan på ena sidan. Skänken kan stå kvar mot väggen där den är nu om den får plats. Fönstret syns inte så väl men att sätta gardinstången högre som nämnts tidigare är en bra idé för att få en illusion av mer takhöjd. På bilden får man lite känslan av att taket "faller ner".
Vincentsmamma, 2015-05-04
Tack snälla ni!
Bra tänkt med gardinerna, tror på den lösningen, taket ser himla lågt ut som det är nu.
Har i dagarna börjat spekulera i att sätta upp gardinlängder, så nu blev det ju ett enkelt val! ;)
Så här ser iaf köket ut nu efter lite ändringar.
Kom gärna mer mer förslag.
Gillar inte de "tomma hörnen" på fondväggs-väggen. Kan man trycka in en fåtölj eller annan möbel? :S
Vi har förresten grått kök...
...grått kök och himla stökigt idag ;)
Bjuder på en detaljbild..