Hej! Jag håller på att inreda mitt badrum. Har precis fixat toalocket och badkarskanten. Tanken är att jag ska hitta en vit kommod som jag ska lägga en ekskiva på och betsa och lacka i samma färg som badkarskanten. Det ska vara ett vitt fristående tvättställ på skivan och ett högt spegelskåp med lampor i. Problemet är att min gröna ryamatta och "blomsterpelaren" passar inte in längre. Vilken färg ska jag ha på mattan? Har ni några andra tips? Kakeldekor? Vilken färg ska jag välja?
Katwinkle, 2015-05-03
Hej!
Jag tycker du ska försöka hitta nåt gammalt skåp på second hand som du kan göra om till en badrumskommod, mycket inspiration till sånt finns här på sidan. Annars kan jag rekommendera olika Återbruksgrupper på t.ex. FB.
Blomsterpelaren och blomkrukan på golvet kanske du kan måla om eller fixa till på nåt annat sätt. Det är svårt att säga hur när de inte syns så bra på bilden. Men metallfärger är snyggt och trendigt nu, mässing eller koppar till det mörka träet skulle jag tycka var snyggt. En mörkgrön matta skulle funka då, om du vill ha grönt.
Hoppas det gav dig lite inspiration!
sarahultgren, 2015-05-05
Tack! Det var inte så dumt med mässingfärg. Jag fundera på att ändra färgen på mattan och ev ta någon kakeldekor på borden. Vet ej vilken färg som passar till mahognyfärgen....