Sök
StyleRoom Logo
Logga in
  • Inspiration
        Hemma-hos-album

Hemma-hos-album

• Populära
        • Nya
        • Uppdaterade
        • Gillas just nu
        • Utforska album »
      • Gallerier

• Sminkbord
        • Barnrum
        • Köksluckor
        • Spisfläkt
        • Utforska gallerier »
        Rum
        • Trädgård
        • Lantligt
        • Badrum
        • Vardagsrum
        • Kök
        • Hall
        • Golv
        • Do-it-yourself
        • Sovrum
        • Förvaring
        • Barnrum
        • Före och efter
        Övrigt
        • Medlemmar
        • Klippböcker
        • Butiker
        • Diskutera
        • App
  • Bloggar
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Logga in/Bli medlem
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Trädgård
  • Lantligt
  • Badrum
  • Vardagsrum
  • Kök
  • Hall
  • Golv
  • Do-it-yourself
  • Sovrum
  • Förvaring
  • Barnrum
  • Före och efter

Sänghimmel - ute eller inne?

Tussilussan

Tussilussan SE

Publicerat för ungefär 12 år sen
Följ

Funderar på sänghimmel i sovrummet, vill gärna försöka följa trenderna (iaf de som tilltalar mig) men vet inte hur just den ligger till.
Vad tror ni?
Är de fult med sänghimmel tycker ni?

limpan

limpan, 2009-01-04

Tycker inte det är så snyggt och det är inte så trendigt. Men om du gillar det så varför inte köra på det? Kan säkert fungera hos dig, du har ju inte så värst jättetrendigt ändå..

LindaochJohn

LindaochJohn, 2009-01-04

Jag tycker att det kan vara jätte fint med sänghimmel, det beror lite på hur man gör det! Jag skulle själv gärna ha en säng med stomme runt så att man kan "lägga" tyget över som en himmel. Ikea har haft någon variation på en sådan säng men i en konstig storlek o bara i gult tror jag..

Selina

Selina, 2009-01-04

trendigt och rendigt... med tanke på att den romatiska stilen är på intågande vad gäller klädmode (som alltid ligger ett steg före inredningtrenden) är du ju absolut supertrendig om du har en sänghimmel... jag tycker att det är snyggt på rätt plats.. hos ngn som tycker om lite striktare och stramare inredning kanske inte... men ngn som tar ut svängarna lite och blandar så som du så tycker jag absolut att det kan vara snyggt...

Tussilussan

Tussilussan, 2009-01-06

Ok tack för dina ärliga svar ang mitt hem!
Ja försöker följa trenderna så gott de går men tyvärr har man inte alltid pengarna för de! Och inte heller i dessa dåliga tider. Har bara bott i huset i ett halvår, och gör små förändringar hela tiden efter plånboken.

Tussilussan

Tussilussan, 2009-01-06

Ja får fundera lite på den frågan, min man är inte så jätteförtjust i den idéen och ja är väl en aning mer intresserad av att göra en egen sänggavel.
Ville bara kolla hur de låg till med sänghimmeln.
Tack för alla svar!

Troja

Troja, 2009-01-13

Jag tycker det är jättefint. Finns ju modernare varianter med ljusslingor och tyger. Uppdaterade versioner av sänghimmel.... Var inte länge sedan det var med nåt sånt i ett inredningsprogram.

Anywhere

Anywhere, 2009-01-14

Tycker det är tråkigt när nån smäller av kommentaren "Kan säkert fungera hos dig, du har ju inte så värst jättetrendigt ändå.." Varför ska vi människor alltid vara så elaka mot varandra?

Nean

Nean, 2009-01-16

Jag blir så trött... Vad är det här med att följa trender bara för följandets skull? Är det kanske för att det är praktiskt att köpa en identitet i färdig förpackning, och per automatik få med sig social acceptans på köpet? Är det för läskigt att följa sitt hjärta och ge blanka f*n i vad som gäller just /nu/?
Någonstans sitter ju någon och designar det som blir stilbildande för nästa trendvåg, det är ju inte precis som att det är något religiöst påbud (om man nu bryr sig om sånt) som på mirakulös väg uppenbarat sig och till varje pris måste följas. Varför inte se trenden som en sorts inspiration och låta hela utbudet vara ett smörgåsbord vid val av inredning (inte något som ska "följas")? Och detta var förresten ingen attack mot någon i den här tråden, var mest ett allmänt skri av förtvivlan...
Vad jag ville säga var... Kort och gott, SKIT i vad som är trend och köp dig en sänghimmel om det är vad du vill ha och DU tycker det funkar med ditt hem och din stil. Lycka till =)

No user male

Logga in med...

Eller kommentera direkt...

StyleRoom App för iPhone

Hemma hos alla.

Nu som app!

Ladda ner StyleRoom från App Store Ladda ner StyleRoom från Google Play

Kontakt & Support

• Om StyleRoom.se
  • FAQ
  • Användarvillkor
  • Pressrum
  • Annonsera på StyleRoom
  • Kontakta StyleRoom

Följ StyleRoom

Hur kan vi bli bättre?

Skicka feedback
StyleRoom Tusentals hem, miljontals idéer.

Styleroom är siten där medlemmarna visar upp sina hem, samlar inspiration och diskuterar heminredning.

Copyright © StyleRoom 2007–2021

Logga in med

…eller med ditt StyleRoom-konto

Kom ihåg mig Har du glömt ditt lösenord eller användarnamn?
Stäng annons