Jag skulle rekommendera en matta med mycket färg och mönster. Detta kommer att göra att rummet får ett lyft och känns varmare och mer inrett. En röd matta skulle passa bra hos dig.
Ledsen för sent svar. Ja gult och vitt passar också då du har gula detaljer annars. Tänk på att det också är bra att bryta av med andra färger så att inte rummet känns platt. Mycket av samma färg kan göra att rummet känns färglöst fast det är glada färger. Stockholmmattan är väldigt fin och skulle passa men tänk då på att välja detaljer i en annan färg för att bryta av. Ikea har en matta som både har rött och gult i sig samt en uppiggande design.
Va fint det blev! Det blev genast en stor skillnad med mattan. Kul att du valde ett mönster som sticker ut i rummet. Vardagsrumsdelen blir då avskilt som ett eget rum.
Hör av dig på bloggen eller här om du har några funderingar eller något som du vill dela med dig av :)
Showroomet, 2015-08-18
Hej!
Jag skulle rekommendera en matta med mycket färg och mönster. Detta kommer att göra att rummet får ett lyft och känns varmare och mer inrett. En röd matta skulle passa bra hos dig.
Se här för ett exempel hos folkhemmet:
http://folkhemmet.com/mattor/ullmatta-hexagon-200x300-rost.html
Du är välkommen in för fler tips på
Showroomet.blogg.se
Eller instagram: Showroometblogg
Mvh Helen Andersson
Showroomet
golden2, 2015-08-18
Hej
Tack för ditt svar , rött har jag ingen annanstans i rummet kanske har du fler tips på färg
carolabernet, 2015-08-23
Ikea har en gul med mönster i vitt som kan vara rätt häftig! Stockholm heter den.
http://www.ikea.com/se/sv/images/products/stockholm-matta-slatvavd-gul__0167774_PE321687_S4.JPG
Showroomet, 2015-09-01
Hej,
Ledsen för sent svar. Ja gult och vitt passar också då du har gula detaljer annars. Tänk på att det också är bra att bryta av med andra färger så att inte rummet känns platt. Mycket av samma färg kan göra att rummet känns färglöst fast det är glada färger. Stockholmmattan är väldigt fin och skulle passa men tänk då på att välja detaljer i en annan färg för att bryta av. Ikea har en matta som både har rött och gult i sig samt en uppiggande design.
Du kommer få det superfint :)
Mvh
Helén
Showroomet
golden2, 2015-09-07
Så här blev det
golden2, 2015-09-07
Sä här blev det
Showroomet, 2015-09-07
Va fint det blev! Det blev genast en stor skillnad med mattan. Kul att du valde ett mönster som sticker ut i rummet. Vardagsrumsdelen blir då avskilt som ett eget rum.
Hör av dig på bloggen eller här om du har några funderingar eller något som du vill dela med dig av :)
Ha en skön vecka!
Mvh
Helén
Showroomet
Showroomet.blogg.se
golden2, 2015-09-07
Tack
golden2, 2015-09-07
Skulle behöva hjälp med min hall , har skapat en ny tråd kika gärna där