Jag tycker vår hall är så vansinnigt svår att möbler, och nu är vi i behov av så mycket förvaring av ytterkläder och skor. Hur skulle Du inreda den här hallen?
Jag vill ha tips ang ljussättning, möblering, smarta förvaringslösningar, hur jag får en röd tråd i hallen.
Jag hoppas innerligt att någon kan ge mig något tips
CeciliaP, 2015-09-09
En snabb skiss som ej är skalenlig, men som ger en lite tydligare bild på hur hallen ser ut!
maggis76, 2015-09-10
Jag skulle nog riva förrådsväggen och då få en hel vägg att sätta IKEAs golv till tak garderob med skjutdörrar, har själv liknande hall och kommer göra så. Vad har du för djup från ytterdörr till längst in i förrådet?
AnitaRaring, 2015-09-27
Jag tänker också riva och sätta in skjutdörrar, men inte hela väggen fram till dörren. Spara en bit att ha hatthylla på, tänker att dels för det utrymmet men också för att bryta av och inte få en hall som känns lång och trång. Till skjutdörrarna har du ju hundra möjligheter, beroende på vilket märke du väljer. Speglar, högblank färg, mönster osv osv.
Wonderful, 2015-11-12
Satsa på mer dold förvaring av skorna. Ger ett lugnare intryck än att ha allt synligt. Smala skoskåp finns hos IKEA och kan placeras där du idag har en byrå?
Skoskåpen bygger ut väldigt lite från vägg och skulle skapa mer rymd.
Låt hatthyllan vara kvar men skaffa korgar att lägga mössor, vantar, halsdukar i. Om du har små barn kan du även hänga en korg på väggen bredvid skoskåpen som de själva kan nå.