Önskar hjälp hur jag ska inreda o organisera upp i min klädkammare på bästa sätt det är katastrof nu.
Finns ett inbyggt skåp med hyllor i den övre delen och tomt under med massor av saker intryckt för att gömma det.
Längst upp finns ett överskåp som vi också tryckt in saker i.
Det är betongvägg med en klädstång i trä och en trähylla längst ned.
Skåpet som är inbyggt tar mkt plats o gör det trångt när man går in.
Det är en hyreslägenhet så jag får inte riva något där heller utan måste använda det utrymme som finns helt enkelt o behöver hjälp att göra det på bäst sätt. Har försökt organisera där flera gånger men det blir kaos igen direkt.
Finns fler bilder i mitt album.
Wonderful, 2015-12-09
Mitt tips till dig är att tömma ut hela utrymmet. Gå sedan igenom plagg för plagg och sak för sak och låt endast det ni verkligen använder komma tillbaka in i garderoben!
jm_svanberg, 2015-12-11
Spontant tänker jag såhär, hoppas något kan komma till användning.
Röj ut allt. Utvärdera ytorna och bestäm hur mycket yta kläder/skor/förrådagrejer osv får ta. Kanske väljer du att enbart utnyttja själva garderoben till förvaring av prylar, klädhängare och hyllor nertill till kläder/skor och de övre hyllorna till täcken, textilier osv? Och sedan anpassar antalet saker till tillgänglig yta. Ändra till du hittar ett fungerande "system". Fundera sedan på vad du använder mest och placera det lågt och lättillgängligt. Saker som används mer sällan åker helt enkelt längre in och längre upp - men på de ytor du har och inte på golvet för då blir det snart kaos igen ;) Fundera också på om ex vaacumpåsar till täcken mm kan vara värt att investera i, spar bra med plats! Kan du förbättra ytan du har på den långa väggen, kanske ha fler krokar och utnyttja väggen mer än nu? Tänker att du kanske kan hänga ett antal plagg utåt från väggen, lite som med en sån balkonghängare med flera hack i sig? Dock ska det ju inte bygga för mycket utåt. Fundera på om du vill ha och behöver garderobsdörrar också, om du istället har öppet helt får du en bättre överblick och låser inte dig på ytan som finns för att kunna stänga dörren.
Har du trångt över lag så kan förvaringslådor under sängen vara perfekt för extratäcken och säsongskläder, som ett ytterligare alternativ.
Lycka till :)