Hej,
Behöver kanske inte ens skriva detta första stycket, tänkte det kanske får någon där ute att förstå så det är enklare att hjälpa. Orkar du inte läsa det så hoppa ner från detta första stycket då! :)
För en vecka sen började jag vantrivas något vansinnigt, har samtidigt haft en sämre period i mitt mående så jag tänkte att det går över. Men ju längre tid det går, värre blir allt. Jag vaknade upp förbannad på söndagen och det satt i hela måndagen också, ville bara slå sönder allt så jag slipper se det.
Idag skulle jag iväg och försov mig så fick bara rusa iväg, och påväg hem igen tänkte jag att all arghet nog är borta för jag kände inte någon, men det räcker med att jag öppnar dörren och kommer in så börjar jag gråta över att jag inte längre trivs och nu är jag arg så det bara kryper i kroppen. Jag är hemma hela dagarna nästan för jag är sjukskriven så det är så viktigt att trivas och gilla min lägenhet, och plus att jag inte gillar att ens resa för jag trivs hemma. Eller trivdes.
Så jag skulle verkligen behöva er hjälp!
Jag vet inte ens vad som är min stil, hur man får det hemtrevligt. Jag tycker det är jättefint att ha det luftigt, vitt och stilrent. Men jag älskar även färger. Och gillar mörker också. Och jag kan inte blanda allt för då blir det bara rörigt och för mycket som det känns som det är nu antar jag.
Det jag vill är; Ha ny tvbänk, nytt soffbord och ny soffa. Borra upp några hyllor på väggen. Få in mer växter. Skulle vilja ha en matta under soffbordet för det är hemtrevligt men min katt har fått för sig att kissa på mattor (dock bara hemma hos mig, inte när någon passar henne, skumt!). Ha det hemtrevligt med ljuslyktor, ljusslingor och sådär. Vill få tillbaka känslan där jag trivs i min lägenhet.
Problemen för att komma dit: Har inte råd att köpa nya möbler, äger ingen borr så jag kan få upp lite hyllor och inte mina närmsta vänner. Känner ingen som är duktig på inredning så står liksom helt själv och vet varken ut eller in.
Min lilla lägenhet är övermöblerad så jag har ingen känsla att detta är genomtänkt, ser ut som jag bara slängt dit alla möbler. Jag kan inte slänga/sälja dom för jag behöver förvaringen, annars hade jag slängt ut något så det iallafall blev lite luftigare här inne.
Är mest missnöjd med min vägg där tvn är, för den är HELT full. En högtalare, Ikeas vita expedit/kallax hylla med 8 fackhyllor, en högtalare, ikeas vita expedit/kallax med 4 fackhyllor ( http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80275887/ )
Jag vet inte vad jag ska göra, allt är rörigt i mitt huvud. Har sett så mycket fina bilder på andras hem och det mesta är vitt och stilrent vilket är så fint, skulle vilja ha det så. Men samtidigt känns det inte som jag, för annars hade jag nog inte blandat massor av allt, fast jag vet inte. Jag vill trivas.
Snälla, säg att ni har några tips och idéer? Hur får jag in mer växter i lägenheten? Hur får man det hemtrevligt? Hur får jag det mysigt? Finns det några knep för att få allt bra? Vad kan jag ha i hyllorna på expedit/kallax för att det ska vara fint? Går det att få upp växter på väggarna och sådär när jag inte har borr och allt som kan spikas i betongväggarna är vita små krokar?
Finns det några små smarta hacks att ta till när man hatar sina möbler för att känna nytt hopp igen?
Små förändringar som piffar upp allt?
Känner mig så barnslig och mesig, men jag sitter och gråter för allt känns så hopplöst. Aldrig varit inne på denna sidan så ni kanske är jättesnälla och duktiga på att hjälpa, men jag är rädd att den enda som kan göra det fint är jag själv men jag vet inte ens vad jag ska ändra, hur jag ska ändra.
Känns fjantigt att gråta och vara så arg, det är ju bara möbler och ett hem jag inte trivs i, det är inte hela världen liksom. Men jag behöver trivas för att orka gå upp varje morgon.
Ber tusen gånger om tack ifall ni hjälper mig. Håller tummarna att många av er orkar läsa, orkar hjälpa och vill hjälpa mig. Skulle betyda jättemycket att få hjälp!