Har renoverat ett arbetsrum som ska bli sovrum. Rummet är nästan format som en trekant vilket gör möblering svårt. Det är ett stort rum men jag kommer bara inte på hur jag vill ha det. Undrade om någon kan föreslå något
Använd ljusa färger på väggarna. Annars är det risk att det känns som rummet krymper. Då du har begränsat med ljusinsläpp skulle jag strunta i gardiner. Sannerligen svårmöblerat så är du händig kanske det är läge att platsbygga lite? Ett litet skrivbord vid fönstret?
Daniel, 2017-01-24
Wow! Svaret kom snabbt, jag tänkte faktiskt måla rummet i en ljus färg. Som sagt så får jag nog pröva mig fram med möbleringen. Väldigt konstig planlösning i den här lägenheten
Jag tror sängen rakt ut från mitten på väggen och en mysig fåtölj vid fönstret. Kanske nått mini pelarbord/hylla bredvid med plats för en kopp te o bok... endast 1 gardinvåd mellan fönsterna!? Är det ett vuxen eller barnrum föresten? Stora (eller många tavlor till tavelvägg) där det är bredare? Något för att runda av det i de stora hörnen... stor blomma, lampa, fötölj, stafli ?- nått vackert iaf... lycka till o återkom gärna med resultatet! 😃
arvid, 2017-01-24
Använd ljusa färger på väggarna. Annars är det risk att det känns som rummet krymper. Då du har begränsat med ljusinsläpp skulle jag strunta i gardiner.
Sannerligen svårmöblerat så är du händig kanske det är läge att platsbygga lite? Ett litet skrivbord vid fönstret?
Daniel, 2017-01-24
Wow! Svaret kom snabbt, jag tänkte faktiskt måla rummet i en ljus färg. Som sagt så får jag nog pröva mig fram med möbleringen. Väldigt konstig planlösning i den här lägenheten
MoDE, 2017-01-26
Jag tror sängen rakt ut från mitten på väggen och en mysig fåtölj vid fönstret. Kanske nått mini pelarbord/hylla bredvid med plats för en kopp te o bok... endast 1 gardinvåd mellan fönsterna!? Är det ett vuxen eller barnrum föresten? Stora (eller många tavlor till tavelvägg) där det är bredare? Något för att runda av det i de stora hörnen... stor blomma, lampa, fötölj, stafli ?- nått vackert iaf... lycka till o återkom gärna med resultatet! 😃
Daniel97, svarade 2017-01-26
Vuxen, tack för tipset