Hallå där! Jag och min pojkvän ska snart flytta ihop och har fått tag på en mysig tvåa. Vardagsrummet har väldigt retro tapeter i mönstrat guldgrönt och gav upphov till en smärre chock när vi kom in i rummet. Vi vill dock behålla dom eftersom de är så gamla och vi tror att det går att inreda så att det känns modernare och mer planerat.
Undrar om någon har lite idéer på hur vi kan "inreda upp" rummet så att det blir lite modernare/lugnare för ögat! Alla tips är välkomna! Jag tänker mig mycket vitt för att ljusa upp men längre än så har jag inte kommit.
Vi har fått erbjudande att behålla några av möblerna som finns på plats men kommer också köpa nytt från second hand eller Ikea.
mariagopyret, 2017-08-20
åh,känner igen från hemma hos mormor och morfar,båda tycker döda. jaa skulle jag ramla in i en bostad med de charmiga tapeterna så skulle jag oxå verkligen försöka tycka om dom,och hitta på nån kombo så man blir nöjd !! hoppas ni lägger ut fortsättning på hur ni gör i bilder ,vore kul !!! :):) mvh Maria
teresehult, 2017-08-22
min första tanke är att behålla en fondvägg eller kanske två väggar av tapeten, och ha andra väggar vita. tror tapeten kommer till sin rätt då. kul ni vill bevara den gamla retro ☺