IKEA FEL ... gahhh

parmilla

Skrivet av SE

Publicerat för sen
Så har det då äntligen hänt..... VI HAR FÅTT FEL PÅ VÅR MÅTTBESTÄLLDA BÄNKSKIVA..... (kan man vråla högre?) :/

Blir så less, trött, besviken, arg, uppgiven ..... m.m.

Har känt på mig att det skulle bli något fel, eftersom det har strulat från första stund då vi skulle göra beställningen. Lång historia.... men för att göra den kort så fick vi vänta nästan 4 timmar på vår tur i varuhuset (vilket jag inte hade något emot för jag var väl medveten om att det var sista veckan på kampanjen)......MEN när en kvinna gnällde över att hon minsann hade väntat 40 min utan att få hjälp och dessutom gapade sig till att få bli expierad.... FÖRE MIG... jag hade kollat och visste att jag var den som skulle vara på tur....

Väl vår tur fick vi bra med hjälp men vi var osäker på bänkskivans totala längd, skulle mäta hemma och återkomma med exakta antalet cm i ett fax som skickades med ritningen på bänkskivan. En ritning som dessutom innehöll fel på diskho och att spishäll och diskho var omkastade.... (är inte detta ett tecken så...) *trött*

Vad gäller själva måtten så hade säljaren hela det uppritade köket framför sig så det kan ju bara inte bli fel... (kan man tycka). Om det inte vore för att vår order hanterats av olika människor så hade det kanske kunnat bli rätt från första början. IKEA får faktiskt ta och skärpa sig när det gäller detta. En kund ska inte få rita ett kök med en person, få ordern planerad av en annan och sedan skickad av en tredje.

Sedan undrar jag vart mitt nya ritade kök sparades i planeringsverktyget... det finns inte kvar där?

Det började med att skarven inte var på rätt sida på skarvbiten... och nu har det visat sig att hela skivan är fel.... *sucka*

Lägger in några bilder på eländet.





Kommentarer

Fler inspirerande inlägg

Visa fler utvalda inlägg